Souhrnný
rejstřík článků z časopisu
Pokroky matematiky, fyziky a astronomie z let 1986-2000
Vyučování
- Oldřich Kowalski, David Preiss: Mezinárodní matematická soutěž
ISTAM `85. 31 (1986), 52
- L. Dvořák, A. Hladík, E. Svoboda, J. Bičák,
J. Kvasnica, J. Langer, V. Balek, J. Pišút, V. Černý:
Výklad by měl být především fyzikálně správný. 31 (1986), 52-54
- Zdeněk Kluiber: Současná etapa výuky fyziky v Maďarsku. 31
(1986), 113-115
- Milan Novotný: Výuka matematice v inženýrském studiu
v Belgii. 31 (1986), 168-174
- Pavla Zieleniecová: Ústav pro výzkum vzdělávání v přírodních
vědách v Kielu. 31 (1986), 174-177
- Daniel Kluvanec, Ivo Volf: Byla 16. MFO pro naše studenty
náročná? 31 (1986), 177-179
- Josef Jelen: Fyzika a matematika v Etiopii. 31
(1986), 224-229
- Július Krempaský: Fyzika na vysokých školách technických v ZSSR.
31 (1986), 229-231
- Zdeněk Kluiber: K výuce fyziky pevných látek v perspektivním
didaktickém systému fyziky na gymnáziu. 31 (1986), 231-234
- Ivan Netuka, Jiří Veselý: Pět ročníků matematické soutěže
vysokoškoláků. 31 (1986), 234-237
- František Kuřina: O jazycích školské matematiky. 31
(1986), 277-281
- J. Vachek, L. Pekárek, Z. Kluiber: K vytváření
perspektivní koncepce fyzikálního vzdělání na středních školách. 31
(1986), 281-283
- Hana Ripková, Jaroslav Šedivý: Teorie vzdělávání v matematice.
31 (1986), 348-351
- Dušan Jedinák: Na slovíčko s docentom M. Hejným. 32
(1987), 42-44
- Bohumil Vybíral: Kritériem správnosti fyzikální teorie je realita.
32 (1987), 44-49
- Oldřich John: ISTAM 86 - Bělehrad. 32 (1987), 104-105
- Jaroslav Smítal: Matematická súťaž vysokoškolákov 1986. 32
(1987), 105-106
- František Kuřina: Pátý mezinárodní kongres o vyučování matematice
- ICME 5. 32 (1987), 164-166
- Ivan Šantavý: Koncepce výuky fyziky na vysokých školách technických.
32 (1987), 287-290
- František Kuřina: Začarovaný kruh školské geometrie. 32 (1987),
290-295
- Bohuslav Sivák, Igor Kmeť: Únik študentov z fakulty. 32
(1987), 328-332
- Jaroslav Šedivý: Dvě zprávy o vyučování matematice ve Francii.
32 (1987), 332-335
- Rudolf Zajac: Poznámky k využívaniu dejín fyziky vo výučbe.
32 (1987), 335-339
- Abe Shenitzer: Několik úvah o vyučování matematice. 33
(1988), 47-51
- Luděk Zajíček: ISTAM 87 - Bělehrad. 33 (1988), 99-101
- Libor Veselý, Marián Turec: Vzorová řešení topologické úlohy.
33 (1988), 176
- Ján Gatial, Milan Hejný: Vieme ako treba vyučovať geometriu? 33
(1988), 228-233
- Lynn Arthur Steen: Jak žít s novou matematickou bytostí.
33 (1988), 332-345
- Ivan Kolář: Geometrie v současné matematice a její úloha ve
vyučování. 34 (1989), 41-54
- Barry A. Cipra: Archimedes Andrews a euklidovská časovaná
bomba. 34 (1989), 108-113
- František Kuřina: Šestý mezinárodní kongres o matematickém vzdělávání
ICME-6. 34 (1989), 114-117
- Milena Nečásková: K topologické úloze z PMFA 2/88. 34
(1989), 176-178
- Emil Calda: K vyučování matematice na střední škole. 34
(1989), 178-180
- Tomáš Chudoba: Musí učebnice jen poučovat? 34 (1989), 282-283
- Jozef Kvasnica: Musí se učebnice podbízet těm, jimž není určena?
34 (1989), 284-285
- Bedřich Velický: Klasický a kvantový svět ve škole
a doopravdy. 35 (1990), 33-38
- Jozef Kvasnica: O některých didaktických problémech vzájemného
vztahu matematiky a fyziky. 35 (1990), 97-108
- Emanuel Klier: Poznámky k učebnici fyziky pro 8. ročník ZŠ
(část A a B). 35 (1990), 153-156
- Marta Chytilová: Poznámky k článku prof. Kliera. 35
(1990), 156-157
- Stefan Turnau: Integrativní přístup ke geometrii. 35 (1990),
216-218
- Milan Hejný, Mária Sabolová: Príklad vzťahu teoretickej
a aplikačnej hladiny vo vyučovaní matematiky na VŠT. 35 (1990),
219-226
- Beloslav Riečan: Vráti sa čiarka do slovenských matematických textov?
35 (1990), 227
- L. B. Okuň: O pojmu hmotnost. (Hmotnost, energie,
relativita.) 35 (1990), 285-301
- Andrej Jeršov: Zavádění počítačů do škol a matematická výchova.
35 (1990), 305-318
- Matti Lehtinen: Vítězové mezinárodních matematických olympiád jsou
budoucí matematici. 36 (1991), 115-117
- František Kuřina: Představivost a vyučování matematice. 36
(1991), 117-122
- Eliška Jelínková: Výuka biofyziky na MFF UK. 36 (1991), 122-124
- Roman Bakule: Organizace studia fyziky na univerzitě v Mnichově.
36 (1991), 180-186
- Josef Daneš, Ivan Netuka, Jiří Veselý: Studium matematiky na německých
univerzitách. 36 (1991), 296-301
- Jana Parízková: Inteligentné počítačové systémy vo výchove
a vzdelávaní. 36 (1991), 350-355
- J. Dillinger, S. Halúsková, M. Dillingerová: Metóda
najmenších štvorcov v laboratórnom cvičení. 37 (1992), 114-117
- Jitka Brockmeyerová-Fenclová: Činnost německé fyzikální společnosti
v oblasti vzdělávání. 37 (1992), 117-120
- Vladimír Burjan: Evaluácia a hodnotenie vo vyučovaní matematiky,
súčasné svetové trendy. 1. časť. 37 (1992), 166-171
- Paul R. Halmos: Jsou počítače ve výuce škodlivé? 37
(1992), 223-228
- Vladimír Burjan: Evaluácia a hodnotenie vo vyučovaní matematiky,
súčasné svetové trendy. 2. časť. 37 (1992), 229-235
- Barry Cipra: Archimedes Andrews a kuličková střela. 37
(1992), 235-241
- František Kuřina: I špatné příklady táhnou. 37 (1992),
342-348
- Jitka Brockmeyerová-Fenclová: Růst a přeměny univerzitního
školství v Německu. 38 (1993), 52-59
- D. Nachtigall: Krize výuky fyziky a východisko. 38
(1993), 101-109
- Christoph von Rhöneck: Potíže při vytváření správných fyzikálních
představ žáků. 38 (1993), 167-174
- František Kuřina: 7. mezinárodní kongres o matematickém
vzdělávání a naše didaktika. 38 (1993), 174-180
- Dana Mandíková, Pavla Zieleniecová: Intuitivní představy
v mechanice. 38 (1993), 233-238
- Jitka Brockmeyerová-Fenclová: Vzdělávání učitelů v Německu.
38 (1993), 297-303
- Stanislav Koukal: Matematika na vysokých školách technických.
38 (1993), 338-343
- Milan Rojko: Učitel fyziky. 39 (1994), 44-50
- Jitka Brockmeyerová-Fenclová: Fyzika ve vysokoškolském terénu
sjednoceného Německa. 39 (1994), 119-121
- E. Paul Goldenberg, Albert A. Cuoco, June Mark: Vytvářet
spojení s geometrií. 39 (1994), 275-304
- Redakce: Academia film Olomouc ocenila Vlny. 39 (1994), 304
- Jana Parízková: Návrh inteligentného systému pre podporu vyučovania.
39 (1994), 347-354
- Beloslav Riečan: Inžinieri a matematika. 40 (1995),
106-109
- Hana Grycová, Anna Ryndová, Marie Vaňková: Může fyzika přispět
k ekologickému vzdělání inženýrů na technických vysokých školách? 40
(1995), 156-161
- Jiří Langer, Zdeňka Pinkavová: Výtvarné umění a výuka fyziky aneb
O vymítání humanizace humanizací. 40 (1995), 218-225
- Werner Schneider, Jitka Brockmeyerová¯Fenclová: Centrálně zadávané
písemné státní zkoušky v bavorském vzdělávání učitelů. 40 (1995),
338-342
- Jan Obdržálek: Gibbsův paradox. 41 (1996), 106-107
- Ivo Volf: Současný stav a některé problémy fyzikální olympiády.
41 (1996), 162-166
- Klaus Weltner: Situace didaktiky fyziky v Německu. 41
(1996), 215-218
- Pavel Tlustý: Práce s talentovanými matematiky. 41 (1996),
3. strana obálky č. 5
- Herbert Möller: Příprava čekatelů na ustanovení gymnaziálním učitelem
v Bavorsku. 42 (1997), 48-51
- Rudolf Grepl: Průzkum názorů odborných ústavů (kateder) Vysokého učení
technického v Brně na výuku matematiky na vysokých školách technických.
42 (1997), 160-165
- Ivo Volf: Úspěchy československých mladých fyziků na mezinárodních
fyzikálních olympiádách. 42 (1997), 238-247
- Jana Straková: Výsledky našich žáků 8. ročníku základních škol ve
třetím mezinárodním výzkumu matematického a přírodovědného vzdělávání.
42 (1997), 248-256
- Steven Zucker: Vyučování na vysokoškolské úrovni. 43 (1998),
73-77
- Názory na výuku matematiky na středních školách (v USA). 43
(1998), 248-260
- Darina Jirotková: Pojem nekonečno v geometrických představách
studentů primární pedagogiky PedF UK. 43 (1998), 326-335
- Karel Malinský: K optimalizaci maturitní a přijímací zkoušky
z fyziky. 43 (1998), 335-337
- František Kuřina: Transformační pojetí školské geometrie
a konstrukční přístupy k vyučování matematice. 44 (1999), 75-83
- Jana Palečková: Třetí mezinárodní výzkum matematického
a přírodovědného vzdělávání: výsledky žáků 4. ročníku základních škol.
44 (1999), 141-148
- Milan Hejný, Naďa Stehlíková: Zkoumání číselných představ dítěte
a žáka. 44 (1999), 148-167
- Jana Palečková: Třetí mezinárodní výzkum matematického
a přírodovědného vzdělávání: výsledky žáků posledních ročníků středních
škol a učilišť. 44 (1999), 249-256
- Beloslav Riečan: Čo s maturitami našimi. 45 (2000), 74-79
- Beloslav Riečan: Hechtova séria gymnaziálnych učebníc - nový model
vyučovania matematiky. 45 (2000), 163-165
File translated from TEX by TTH, version 2.00.
On 06 Mar 2001, 19:04.
Pražská pobočka JČMF - hlavní
stránka